Contacteaza-ne: +40 766 530 307 | E-mail: contact@niuscooter.ro
Informații actualizate la 12.09.2025.
Ministerul Mediului, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), va lansa programul Rabla Plus 2025–2030, destinat înnoirii parcului auto și moto din România DOAR pentru persoane fizice.
Ecotichetul pentru motociclete electrice este în valoare de 15.000 lei.
Ghidul oficial poate fi consultat pe site-ul AFM – click aici.
Solicitanții își creează un cont în platforma AFM = https://inscrierionline.afm.ro/ . Se poate înscrie o singură dată pe sesiune și poate solicita maximum 2 ecotichete.
În aplicație se completează cererea de finanțare si se încarcă următoarele documente:
* Act de identitate,
* Certificat de atestare fiscala ANAF (valabil max. 90 zile),
* Certificat de atestare fiscala taxe si impozite locale (valabil max. 30 zile), împuternicire și CI al împuternicitului (dacă este cazul).
După validare, solicitantul primește un ID de înscriere și se rețin sume corespunzătoare în buget.
* Certificat de înmatriculare al autovehiculului uzat;
* Cartea de identitate a vehiculului;
* Declarația cedentului (dacă mașina nu este pe numele solicitantului);
* CI cedent
* certificat de atestare fiscala taxe si impozite locale pentru cedent
* Seria de șasiu.
Neselectarea în termen duce la pierderea finanțării!
AFM recomandă contactarea producătorului validat înainte de selectare!
Comitetul Director/Jurizarea din cadrul AFM aprobă/respingere solicitarea rezultând:
„Beneficiar aprobat pentru finanțare” sau
„Neconform/respins”.
În maximum 60 de zile de la primirea aprobării „Beneficiar aprobat pentru finanțare”, solicitantul:
Predă vehiculul la un colector autorizat;
Radiază vehiculul la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule de pe raza județului unde are domiciliul;
Încarcă în aplicație certificatul de distrugere și certificatul de radiere cu data radierii.
AFM aduce la cunoștință că radierea trebuie făcută de titular; dacă nu este posibil, se prezintă procură notarială.
Producătorul verifică documentele, actualizând starea solicitării în:
„Distrugere și radiere validată” sau
„Invalidare” (cu posibilitate de clarificare în aplicație).
În maximum 90 de zile de la primirea aprobării „Beneficiar aprobat pentru finanțare”:
Se emite factura fiscală (PDF + RO e-Factura XML);
Se semnează actele de vânzare-cumpărare și se predă vehiculul;
Se vor deconta doar facturile pentru care starea verificării casării și radierii (Etapa 6) este „distrugere și radiere validată”.
NIU NQI X 500
NIU NQI FQI 500
Telefon: 0766 530 307
Email: contact@niuscooter.ro
Magazin: Str. Avrig 14, București
Program: Luni–Vineri, 9:00–18:00
Vrei să-ți schimbi vechiul vehicul cu unul electric? Acum este momentul perfect!
Ai nevoie de ajutor cu dosarul? Suntem aici pentru tine!
Reprezentanta oficiala NIU in Romania